kawen muda vs couple???

assalamualaikum..
=)
snyi je blog aku ni.follower pun tak banyak..takpe,aku menulis kerana suka2 dan untuk berkongsi sahaja.(ayat sedih jep)..tak kisah lah..nampak aku punye tajuk entry?saje bagi gempak..
sebenarnya nak berkongsi la sikit cerita..
kawan aku sorg ni da kawin..sehari slps abg aku kawen..22/12/13..(lame punye citer baru ko nak bercerita?)ada aku kesah..ni pun sekadar mengisi masa yang sangat lapang..almaklumlah da jadi penganggur..so,tak ade benda sangat nak buat..
ni kisahnye..kawan aku ni kire umur die sebaya aku lah..kalo msok tahun ni dah 20..die nikah thun lepas.so,kirenye umur 19 lah die kawen..wife die pun sebaya dengan die..tabik la kat die..umur muda dah nikah..wlaupun tengah blaja..teringat aku pada ayat die nile aku tanya bile nak nikah dengan muslimat tu..selamba je die jawab "bukan senang nak jage perempuan"-,-
time tu aku expect lmbat lagi lakot die nak nikah..tengok2 lepas 2 bulan die cakap cmtu tup2 aku dengar die nak nikah dengan muslimat tu..terharu giler weyh bile dengar even bukan aku muslimat tu..mmg untung la bakal zaujah die tu..tp skrg dah jd zaujah(isteri) pun..apa pun semoge apa kau buat ni dilimpahi rahmat Allah..aku memang suke dengar orang yg kawen awal..manis gitu..semoge bahagia hingga ke jannah..even sekarang sorng dok penang sorang dok perak..takpe jarak tu buat korang sweet je selalu..sabar je tau..sabar tu indah,,indah tu bahagia,,bahagia tu syurga insyaAllah..





tu je aku nak citer..
wallahu'alam
=)

No comments:

Post a Comment