Giveaway World Hijab Day by Cahaya Kekuatanku

assalamualaikum..
=)
klik banner untuk nk join=)

HIJAB?urmm, its a common words among muslimah or people nowadays..ramai muslimah yg dah bertudung sekarng tp ada jugak segelintirnye tak bertudung atau ayat yang femes amos cket hijab..kalau yang tanye iman masing2 la kenapa ada lagi yang tak bertudung..seru dah sampai cuma diri sendiri je yang tak nak menyaut seru tu..
TAPI orang berhijab sekarang lebih kepada untuk berfesyen bukannya ikot syariat yang memang dah ditetap kan dalam al-QURAN 
"..... janganlah menampakkan perhiasannya(aurat) kecuali orang yang biasa terlihat. Dan hendaklah mereka melabuhkan kain tudung hingga ke paras dadanya dan janganlah menampakkan perhiasannya(aurat)..... " -surah annur ayat 31-
memang tak salah kalau kita nak berfesyen tapi perlu beringat..kadang tu pakai tudung cantik+comel dah yang jadi tak comel bila pakai baju+seluar ketat2..tak cun dah..
banyak sebenarnya kepentingan berhijab kalau kita betul2 ikot syariat..yang utama bila kita keluar dengan pakain yang sopan,kita tak la bagi orang lain dosa free tengok kita punya aurat..plus,kita boleh elakkan diri kita dari fitnah manusia..mulut orang bukan macam mulut botol yang boleh ditutup..lagi satu bila kita berhijab dengan sopan,kan nampak manis..orang lain pun tak jadi nak kacai kita punya privasi..-semoga bermanfaat-

pilihan hadiah :
1.Novel unavailable
2.keychain nama bantal
3.tpop RM10