semakin meningkat

assalammualaikum!
=)
hari ni aku nk share sikit la ape yg aku buat smlm kt blog aku ni..citer ni xde la hot mane pn..aku tmbh daisypath kt bog aku ni..bkn nk mnunjuk ye..cume nk brkongsi.korg bole tgk kt blh kiri ni..da tue da aku..tp tak la seveteran umi abah aku kn..haha..19 thn 6 bln 2mggu 5 hari..trkjot bile tgk blk umo tu..nk msok 20 da umo aku ni..kate org tue kalo kawen da bole dpt bderet ank..over la sgt brderet(kah kah kah).ala apa salah nye..da jd trend skrg kawen awl..ikot mcm zmn dlu..umi pn kawen umo 21..tak mcm tu sue?apa pulak msok kawen2 ni..
ok,,nk msok tazkirah ckit..kalo da mkin mngkt umo ptotnya mkin brgnda la amalannya..bkn amalan yg buruk tp yg baik2 la..(tepuk dada tanye iman la ye).kalo tepuk dada tanye selera compom lapo le jwpnnye.aku ni pn insyaAllah la kot baik (x bgge ye).pndi2 la mnilai dri..kalo asyik nak sronok je bile pulak nk ingt mati..Rasulullah pn ad brsabda : siapa yg umurnya mkin mngkt, maka dia smkin mghmpiri mati..takotkn bile crita psl mati ni..recheck blk amln yg kite buat..da bnyk ke..iman kite ni iman manusia yg kdg2 naik kdg trun.snipis kulit bawang..bayangkan la kn kulit bawang tu nipisnye macam mane kn..bndgkn iman kite dengan iman para nabi ngn rasul..selalu naik j..iman malaikat pulak maintain j..hdp kt dunia skjp j.Allah cpta dunia ni sbb nk uji hambanya utk cari agamanya.compom la Islam.Allah nk tgk musia kuat ke tak kuat hdp kt dunia ni..sbb tu Allah wjdkn neraka dengan syurga.kalo ditanya blk kt semua manusia, msti dorang akan jwb yg dorg nk syurga..tp,prsoalannya lyk ke?persoalan ni utk diri aku jgk..sedekat mata yg mmbce dkt lagi tgn yg menaip ni..
diri kite yg yg tntukan